dilluns, 13 d’agost del 2012

barcelona-hèlsinki-barcelona

AHIR vaig anar... a HÈLSINKI!
Durant aquests propers 10 dies, el blog se n'ha anat de viatge a Finlàndia! I tindrà un format de diari, on us anirem resumint el nostre dia a dia.

Dia 1. La sortida de Barcelona, i l'arribada a Hèlsinki.
La jornada va començar molt d'hora al matí, cap a dos quarts de sis, tot i que l'avió no s'enlairava fins a un quart d'onze, hora de Barcelona.

(Gairebé) tots a punt amb els cinturones abrochados!

El vol va durar el que havia de durar, unes quatre hores... i de seguida vam ser a l'apartament que havíem llogat. Ha estat la primera vegada que ho fem així, sense hotel. Però... el pressupost final ho agrairà... a més, vam trobar-ne un al barri de Vallila (on encara queden algunes de les poques cases de fusta de finals del segle19 de Hèlsinki) petitó i bufó, nou, i decorat amb molt de gust... a la manera escandinava, perquè no!

Ja que quedaven prou hores per endavant, era hora de retrobar-se amb el centre de la ciutat. Però... sense saber-ho... ens vam trobar amb el Flow Festival, de música electrònica (a la manera del Sònar), al costat d'una central elèctrica, a rebossar de gent guapa... on hi estava a punt de tocar la Björk (que competia, a la mateixa hora, amb el concert de la Madonna a l'Olympiadstadion). Molta gent per tot arreu!

Ojo al dato! La popularitat d'un lloc o esdeveniment es mesura, com a mínim a Finlàndia, pel número de bicicletes que hi ha aparcades al davant! O, almenys, això diuen...

Per cert... us heu fixat com separen els gossos segons la seva mida en dues àrees diferents? Molt bona idea! Així... que cadaú es baralli amb els de la seva mida!

Més tard... saludàvem Havis Amanda (la dona que surt de l'aigua i que representa la ciutat de Hèlsinki), i dèiem bona nit a la Catedral! Però la claror encara ens va acompanyar fins a les onze de la nit.