dijous, 6 de juny del 2013

HÈLSINKI

Hyvää päivää kaikille!

dia_03
Si el segon dia vam fer un tour per la zona oest de la ciutat, el tercer dia ho vam fer, amb bicicleta, per una part de la zona est d'Hèlsinki. Concretament... Katajanokka, Tervasaari, Siltasaari i Hakaniementori, Kaisaniemi i Kruununhaka.

tour organitzat per Happy Tours Helsinki
organized tour by
Happy Tours Helsinki
parada fotogràfica... els trencagels
Hakaniementori
Cafè Piritta
Un cop feta la gana, vam anar a fer un pícnic a l'illa fortalesa de Suomenlinna, a uns 20 minuts en ferry des del port d'Hèlsinki (inclòs en el transport urbà de la ciutat). Una fortalesa patrimoni de la UNESCO que, al seu moment, els finesos van cedir sense protestar als russos al 1808. Cada vegada que hem anat a Hèlsinki, una tarda o altra hi hem fet cap. Turistes, però sobretot locals, hi van a passar llargues estones, o tot el dia si s'escau, carregats amb menjar, jocs, ganes de no fer res, ...
Vam aconseguir ficar els peus a l'aigua en una platgeta que hi ha, tot i que un del nostre grup va ser més valent que els mateixos finlandesos i s'hi va tirar de cap. Tot i que, tan ràpid com hi va entrar, tan ràpid en va sortir, perquè l'aigua encara està molt i molt freda.
We went for a picnic on the island fortress of Suomenlinna, about 20 minutes by ferry from the port of Helsinki. Tourists, but mainly locals, go there to spend free time, or all day if necessary, loaded with food, games, or just to relax...

Després vam menjar i xerrar amb el nostre guia, un home que fa més de trenta anys que va marxar d'Espanya, i s'hi ha establert, amb dona finlandesa i dos fills! El catering era del restaurant Sunn d'Hèlsinki! Hi havia de tot!

La seva dona Ami, la nostra guia el dia anterior,
va comprar el cistell del pícnic al mercat de les puces de Hietalahdenkirpputori
Ja de tornada, vam anar a donar un volt per Kaivopuisto i Eiranranta, tot un passeig marítim al sud de la ciutat. Allà va retrobar els nostres gelats preferits de la casa Helsingin Jäätelötehdas. Feia un dia excepcional... i calurós!
On the return, we went for a walk to Kaivopuisto and Eiranranta, at the  south waterfront of the city.

...la gent s'estava a les terrasses prenent el sol...
...menjaven gelats...
...o jugaven al mölkky, una mena de joc de bitlles...
Més tard vam anar a sopar al restaurant Seahorse, de cuina tradicional finlandesa, conegut, entre d'altres motius, per la llegenda del pintor desconegut del mural dels dos cavallets de mar i per haver estat escenari del curt Dogs Have no Hell d'Aki Kaurismäki, ...
Later we went to dinner at Seahorse restaurant, of traditional Finnish food, known, among other things, because it was used as scenary for Aki Kaurismäki's shortfilm 'Dogs Have no Hell' ...

...on vam menjar deliciosos plats com aquests...!

Abans de tornar a l'hotel, vam poder gaudir d'aquestes llums tan espectaculars a Töölölahti!