dijous, 25 de setembre de 2014

AHIR vaig anar a...

AHIR vaig anar a... veure la pel·lícula documental finlandesa 'My Stuff' (Tavarataivas, en finès; L'imprescindible per viure, en català) a la sala Tarambana de Cardedeu, dins el marc de les sessions del Documental del Mes que es celebren a Catalunya, País València, Illes Balears i a la resta de l'Estat espanyol.
Yesterday I went to see the Finnish documentary 'My Stuff' ('Tavarataivas', in Finnish) within the screening sessions of 'the Documentary of the Month', held in Catalonia, Valencia, Balearic Islands and the rest of Spain.



The Documentary of the Month aims to bring the documentary cinema closer to people. With this purpose, the premiere takes place every first Thursday of the month, with a high-quality documentary film about different subjects and origins, in around 40 cities of Catalunya, Comunitat Valenciana, Illes Balears and other Spanish cities. The documentaries are shown in its original version subtitled in Catalan (for the audience of Catalunya, Comunitat Valenciana, and Illes Balears) and subtitled in Spanish for the rest of Spain and Chile. Goals are, first of all, to bring the documentary genre closer and increase its audience. Also increase the number of theatres that want to screen quality documentary cinema. And open the documentary to new audiences, such as teenagers, to let them discover a new way of cultural consume and quality entertainment. _El Documental del Mes té com a objectiu acostar el gènere documental al màxim nombre d'espectadors possible i incrementar la presència del documental europeu a les pantalles cinematogràfiques. Els documentals es projecten en versió original subtitulada en català a Catalunya, País Valencià i les Illes Balears, i en versió original subtitulada en castellà a la resta de l'Estat. Els objectius són, en primer lloc, acostar el cinema documental al màxim nombre d'espectadors possible. També augmentar el nombre de sales que vulguin programar cinema documental de qualitat. I obrir el documental a nous públics, en concret el dels adolescents per tal de donar-los a conèixer una nova forma de consum cultural i d’entreteniment de qualitat.


The documental of this month, september, is My Stuff ('Tavarataivas', in Finnish). Petri is 26 and feels totally lost. Dumped by his girlfriend, crushed by a huge mortgage and with a credit card on the limit, Petri feels like his life is empty while his flat is full of stuff. There is something he’s missing, so he decides to find out what it is he really needs by starting an experiment with three rules: for a full year all his belongings will be in a store room, he will only be able to retrieve one every day and he won’t be allowed to buy anything new. _El documental del mes de setembre és My Stuff (Tavarataivas, en finès; L'imprescindible per viure, en català)Petri té 26 anys i es troba completament perdut. Abandonat per la xicota, acorralat per una enorme hipoteca i amb una targeta de crèdit al límit,  sent que la seva vida està buida mentre que el seu pis és ple de coses.Hi ha alguna cosa que troba a faltar, així que decideix esbrinar què és el que realment li falta i s’embarca  en un experiment amb tres regles: durant un any totes les seves pertinències materials estaran en un magatzem, només podrà recuperar-ne una cada dia i estarà prohibit comprar res de nou.


Petri Luukkainen has worked and directed quite a bit despite his young age. He has made mostly documentaries, webisodes and commercial films since 2001. Petri directed his first TV commercial when he was 17 years old and has worked as a director and editor ever since. Recently, he has worked on a documentary series for the Finnish Broadcasting Company YLE and directed a small ad video that got 3.000.000 views on YouTube. _Petri Luukkainen ha treballat i dirigit bastants projectes malgrat la seva curta edat. Ha realitzat principalment documentals, sèries per a internet i pel·lícules comercials des de 2001. Petri va dirigir el seu primer anunci televisiu quan tenia 17 anys i, des de llavors, ha treballat com a director i editor. Recentment ha dirigit una sèrie de documentals per YLE i un anunci que va aconseguir 3.000.000 visites a YouTube.



Nauttikaa! Enjoy_Gaudiu!
MOI, MOI!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada